Poniżej zapis konferencji "Kodeks branżowy data driven marketing"w której prelekcje prowadzili:
Bartosz Pilc, radca prawny i partner w kancelarii prawnej CORE Law
Geraldine Proust CIPP/E, Director for Public Affairs, Federation of European Data & Marketing (FEDMA)
Krzysztof Król, Naczelnik Wydziału Kodeksów i Certyfikacji w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych
W panelu dyskusyjnym udział wzięli:
Jacek Barankiewicz, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
Bartosz Pilc, radca prawny i partner w kancelarii prawnej CORE Law
Rajmund Tochwin, Digital Contact i My Company Media
Marta Klicka, Dyrektor Działu Compliance, 4Life Direct
Ilona Szwedziak, adwokat, Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski
Co to jest KODO
Kodeks postępowania i dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych w działaniach marketingu bezpośredniego (KODO) powstał jako narzędzie mające pomóc przedsiębiorcom w przestrzeganiu przepisów ochrony danych osobowych i obejmuje takie tematy, jak rzetelne i przejrzyste przetwarzanie danych osobowych, uzasadniony interes, pseudonimizacja i inne kwestie związane z właściwym informowaniem konsumentów o przetwarzaniu ich danych.
Jak i po co powstał KODO
KODO powstał na gruncie przepisów RODO umożliwiających przygotowanie kodeksów branżowych pełniących rolę samoregulacji. Takie kodeksy funkcjonują już w kilku krajach UE i przystępuje do nich coraz więcej organizacji. Projekt KODO, który udostępniamy do publicznych konsultacji, powstał jako efekt pracy ekspertów branży marketingu bezpośredniego w ramach Rady ds. Prawa i Compliance przy SMB w drodze wielu spotkań i konsultacji z przedstawicielami UODO. KODO ma na celu również promocję dobrych praktyk w obszarze ochrony danych osobowych zidentyfikowanych przez branżę oraz przedyskutowanych z UODO.
Kogo będzie dotyczyć KODO
Do przystąpienia do KODO zaproszone są podmioty z branży marketingu bezpośredniego, w tym sprzedaży, obsługi klienta i promocji zdalnymi kanałami kontaktu. Będą dotyczyć wszystkich, którzy posługują się danymi osobowymi w kontaktach ze swoimi i potencjalnymi klientami, zdecydują się na przystąpienie do stosowania Kodeksu i zostaną pozytywnie ocenione przez podmiot monitorujący.
Czym są kodeksy postępowania?
"KODO jest wynikiem wielu dyskusji
z przedstawicielami regulatora. Na przestrzeni lat 2018-2021 odbyliśmy kilkanaście spotkań i rozmów z UODO, dążąc do jak najkorzystniejszych dla branży rozwiązań."
Magdalena Brzeska, Prezes PSM SMB
"Celem kodeksu jest stworzenie przestrzeni,
w której biznes będzie mógł z jednej strony efektywnie wdrażać regulacje dot. ochrony danych osobowych i regularnie, w bezpiecznym środowisku analizować, czy spełnia wymagania."
Bartosz Pilc, radca prawny i partner w kancelarii CORE Law
"Kodeksy postępowania takie jak KODO powstały na gruncie RODO i są dobrowolnymi narzędziami umożliwiającymi rozwiązywanie kluczowych wyzwań związanych z ochroną danych w poszczególnych sektorach. "
Robert Wasiak, Head Of Sales Department & Sales Effectiveness Director · Wolters Kluwer Polska
zapewnieniu bardziej przejrzystych i odpowiedzialnych działań;
uwzględnieniu specyficznych wymagań przetwarzania danych w obszarze sprzedaży, obsługi klienta i promocji oraz poprawieniu standardów poprzez stosowanie najlepszych praktyk w efektywny sposób;
promowaniu zaufania do branży poprzez tworzenie skutecznych zabezpieczeń w celu zmniejszenia ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowycha;
zdobyciu zaufania osób, których dane dotyczą oraz promowaniu ich prawa i wolności związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
pomocy w konkretnych wyzwaniach związanych z ochroną danych osobowych, takich jak powiadamianie o naruszeniach i ochronie prywatności w fazie projektowania;
zyskaniu pewności co do zgodności działania Twojej organizacji z przepisami o ochronie danych osobowych oraz zwiększeniu zaufania konsumentów i partnerów biznesowych